Optimizasyonlar
Arama motoru Optimizasyonu, arama motorları sıralamasında en mükemmel dereceye erişim olgusudur. İnternet kullanıcı kitleler son on beş sene içinde internet kullanımı dönemlerinde daha fazla bilgiye, daha fazla kaynağa ve amaca çok daha müsait internet gruplarına ulaşabilmek için çok farklı arayışlar içerisinde olmuşlardır. 1990’ların ortalarına doğru arama motoru pazarlamacılığı başladığında, yüz yüze yapılan başvurular, ürünün anahtar kelime etiketleri ve web site için anahtar kelimeleri doldurmak iyi bir sıralama yakalamak yapılacakların önemli bir bölümüydü. 2004’te anchor text ile birlikte link patlaması, otomatikleşmiş spam blog yorumları ve link tarlası sistemleri linkleri satın almak web trafiği açısından bir kaldıraç işi görürdü. Zaman içerisinde Google bunları geride bıraktı.
Önceleri hareketli web sitelerinde liste halinde olan web sitesi daha sonraları aklımıza ilk gelen arama motorları Altavista,Yahoo gibi arama motorları gruplarında yerlerini almışlardır. Daha sonraki içinde ortaya çıkan Google, başlangıç olarak belli bazı yatırım destekleri ile iyi planlama, profesyonel listeleme durumu ve geliştirici ve yenilikçi yayıncılık ile beş yılda on binlerce arama motorundan sıyrıldı ve başarısını kanıtladı on ile on beş senede yılda tam olarak liderlik kazandı.
Web siteleri hızlı bir şekilde Google üzerindeki aratma sonuçları içinde yerini almaya başladı. Belli bazı anahtar kelimelerle arama yapıldığında karşımıza ilk on sayfalardaki sonuçlar gelir. Bu sonuçlarla site sahiplerinin kullanıcılarla buluşma şansları daha çok artış göstermektedir.